Acasa Administratie Giratoriul suspendat de la Păulești un model demn de urmat

Giratoriul suspendat de la Păulești un model demn de urmat

de Prahova Biz

La sfârșitul acestei luni se împlinesc trei ani de la inaugurarea primului giratoriu suspendat din România. Deși a fost un proiect ce a suferit modificări și în care mulți nu au avut încredere, au existat chiar persoane ce se declarau împotriva acestui proiect, în mai 2016 atunci când s-au terminat lucrările a devenit un model pentru multe alte proiecte de acest gen. Oficialii din transporturi au preluat modelul giratoriului de la Păulești pentru al folosi în cadrul unor proiecte importante de infrastructură rutieră. Trei astfel de proiecte se află deja în discuții pentru a fi realizate, unul dintre proiecte fiind giratoriul de la Domnești de pe Centura Capitalei, cât și alte două giratorii ce vor fi construite pe centura Capitalei conform modelului giratoriului de la Păulesti din județul Prahova.

După ce i s-a dovedit eficiența giratoriul suspendat din județul Prahova a devenit cel mai amplu obiectiv de infrastructură rutieră construit în ultimele decenii, reușind să ofere o scădere drastică a numărului de accidente rutiere. În ultimii trei ani de când s-a dat în folosită giratoriul suspendat de la Păulești nu au mai existat accidente rutiere grave în acea zonă, care între DN1B și DJ 102, în perioada de dinainte s-au întâmplat o serie de accidente și încălcări a regulilor de circulație. Pe tot parcursul celor trei ani de când s-a dat spre folosință giratoriul de la Paulesti, au mai fost evenimente însă nu foarte grave, mici tamponări care se pot întâmpla chiar și pe cel mai sigur perimetru de drum.

În ziua inaugurării giratoriului suspendat de la Păulești 20 mai 2016 au circulat peste 14.700 de autovehicule, iar în primele trei zile peste 30.000 de autovehicule au circulat prin acea zonă. Investiția a fost mare însă nu imposibilă, s-au utilizat 55.090.599,08 lei dintre care 49.066.473,99 lei au devenit nerambursabili. Raza interioară a giratoriului are 40 m și raza exterioară 51.50 cm, urmate de calea inelară cu o lățime de 11.00 m. Pasajul reușește cu succes să înlocuiască intersecția semaforizată existența în trecut, fiind principalul punct de legătură dintre DJ102 și DN1B.

related posts