Cum nimeni din partea politică nu își dă interesul în modernizarea și realizarea unor autostrăzi pentru a fluidiza traficul, un tânăr afacerist din Moldova a reușit să le dea o bună lecție tuturor celor din parlament, mai ales celor ce sunt responsabili cu ridicarea autostrăzilor, punând bani din buzunarul propriu spre a realiza un metru de autostradă. Mai mult decât atât lansează o provocare pentru marii investitori și patroni, Ion Țiriac, Gigi Becali sau Viorel Cataramă, dar și către alți antreprenori indemnandui că pe dată de 15 martie la ora 15 să își oprească toate afacerile timp de 15 minute și demonstrând astfel că dacă cu vorbele nu se realizează nimic în țară măcar cu faptele să îi facă și pe ceilalți să contribuie la realizarea unei autostrăzi.
Ștefan Mandachi este din Suceava și este primul om care și-a dat interesul și a investit o parte din banii strânși pentru a realiza singurul metru de autostradă din Moldova. Prin intermediul unui video publicat pe internet, acesta spune că până la momentul de față din lipsa autostrăzilor a pierdut mai bine de jumătate din viață la volan, parcurgând cel puțîn 500.000 de kilometri în 15 ani de când are permisul de conducere. Pentru a fi sigur că apucă să vadă până la bătrânețe cel puțîn un metru de autostradă în Moldova, s-a apucat de realizarea acestui proiect și a lansat pe această cale o provocare pentru toți românii, spunând că în dată de 15 martie timp de 15 minute, începând cu ora 15:00 va suspendă activitatea celor 40 de restaurante pe care le deține.
Autostrăzile lipsesc enorm din România și acest lucru se pare că nu îi influențează cu nimic pe cei de la conducere, motiv pentru care Ștefan Mandachi este primul om care se implică direct într-un proiect ce prevede aducerea României la un alt nivel. Suntem aproape ultima țară cu privire la numărul autostrăzilor, de asemenea și situația drumurilor nu este deloc încurajatoare, tocmai de aceea a trebuit să se ia această măsură. Provocarea lansată de către Ștefan este menită să îi ajute pe toți românii, fiecare persoană provocată poate lansa la rândul ei provocarea mai departe către alți oameni cu putere financiară ce ar putea contribui la ridicarea autostrăzilor. Pentru români mai mulți kilometri de autostradă ar însemna în primul rând un trăi mai bun, o cale prin care fiecare om să poată ajunge la destinație într-un timp cât mai scurt și în siguranță. Implicarea pe plan financiar pentru construirea autostrăzilor nu ar trebui să fie tocmai o problemă pentru cei de la conducere, mai ales că Uniunea Europeană aprobă fonduri pentru astfel de proiecte. O Românie mai bună însemnă o Românie în care fiecare cetățean se implică și îi pasă de țara să. Așa cum a relatat și Ștefan Mandachi în cadrul spotului video de pe internet „Pentru autostrăzi, fii solidar”Singurul metru de autostradă din Moldova ar trebui să însemne ceva pentru cei ce se ocupă de situația drumurilor din România, ar trebui să îi facă pe cei mari să creadă că dacă ei nu se implică atunci nimeni altcineva nu va avea o astfel de putere să ducă toate proiectele până la capăt. Cum își explică cei de la conducere că de 30 de ani nu s-a construit nici măcar 30 de centimetri de autostradă în Moldova?